Venez adorer avec nous!

L’Église Baptiste de la Foi a pour objectif de: 1. Persuader chacun d’adopter un nouveau mode de vie en communion avec Dieu et sous Sa direction. 2. Continuer à adorer Dieu publiquement. 3. Promouvoir l’éducation chrétienne. 4. Prêcher l’évangile dans toute la communauté des environs (Mat. 28:19; Mc 16:15-16).

Church members are like family!

We believe that alongside ministries that are accessible to all members are individual ministries conferred upon men and women upon whom God has called for a special vocation and accorded the charisma that designates them to be at the service of other church members.(1Pi. 4:10)

Que dois-je faire pour être sauvé?

[q]ue faut-il que je fasse pour être sauvé"? Ils répondirent: "Crois au Seigneur Jésus, et tu seras sauvé, toi et ta famille". Sur le champ, cet homme reçut la parole de Dieu, ainsi que les membres de sa famille durant la même nuit, et tous furent baptisés (Ac. 16:26-33).

Jesus is risen!

Perhaps you don't have the time, or talking to God doesn't interest you. It is never too late to change direction and follow Christ. He said: "I am the way, the truth, and the life: no man cometh unto the Father, but by me." (Jo. 14:6).

Service Times / Heures de Service

If you have not yet chosen a church and you are looking for one, contact us at:
info@eglisebaptistedelafoi.org
If you have children, they will be surrounded by the warm welcome of our humble monitors, who are at their disposal to teach them the word of God.

Usual Services Hours at Takoma Community Center:
Sunday School: 11:15 a.m. – 12:15 p.m.
Sunday Worship: 12:30 p.m. – 2:15 p.m.
Prayer Service: Thursday 7:00 p.m. – 8:30 p.m. (House meeting)
Fasting and prayer service: 1st and 3rd Saturday 8:00 a.m. – 12:00 p.m.(House meeting)

Tombeau Vide
Don’t hesitate! Come join us so that together we can construct a great Christian community.
Soyez des Notres ce Dimanche Takoma Park- 11:15 am
“Redeeming the time, because the days are evil” (Eph. 5:16)."Night has passed, day is approaching.” (13:12a).

Church Activities - Activités de l'Eglise

Moment special du service - Special moment of the service

Chants spéciaux durant le service - Some haitian songs during the service
Easter - Paques

Church members attending the Easter play - Membres de l'Eglise a la representation sur la fete des Paques.

Latest News - Dernières Nouvelles

Lancement de la campagne de fidélisation

Campaign Logo Les anciens bâtiments ne sont plus! Mais, l’Église Baptiste de la Foi n'a pas disparu! L'église est beaucoup plus que 4 murs de briques, un toit en béton coulé, un sanctuaire et les salles de classe.   La véritable Église est le peuple qui aime Jésus :
  • membre du corps de Christ dans le monde d'aujourd'hui ;
  • la bouche, les mains, les pieds, le cœur de Jésus réunis à Takoma Park maintenant ;
  • attendant notre nouvelle installation à Silver Spring;
  • prêt, Dieu voulant, pour Thanksgiving 2017.
Maintenant, nous nous apprêtons à lancer .... NOTRE CAMPAGNE de FIDELISATION NOUVEAU BÂTIMENT... MÊME FONDATION Nous attendons votre participation en PRIÈRE, ÉTUDE, TEMPS, COMPÉTENCES, ARGENT. CONSTRUIRE FIDÈLEMENT SUR CHRIST -NOTRE FONDATION. Églises Baptistes Fédérées de Silver Spring

Do not speak French or Creole? We have other services...

documentationsÉglise Baptiste de la Foi is part of a joint federation of churches in the same location and we have services in other languages:
-Englishservice by First Baptist Church
-Spanish
service by Iglesia Baptista Immanuel - (301) 879-5155

Our services are usually in French and/or Haitian Creole.

District of Columbia Baptist Convention Eglise Baptiste de la Foi is also a member of the District of Columbia Baptist Convention.
Fonctionne avec Nirvana & WordPress.